27 FEB 2014

Obnovljen vozni park AD Fabrika šećera „TE-TO“ modelom FIAT 500L

secerana fiat 9Senta, 26. februar 2014. –  Isporuka 12 modela  Fiat 500L započela je uručivanjem ključeva od strane menadžera prodaje Zorana Antića, direktorki  fabrike šećera “TE- TO” Teodori Deak u Senti. Početak zajedničke saradnje, prema mišljenju italijanskih vlasnika AD Fabrike šećera “TE-TO Senta”,  je veoma značajan poslovni korak i otvara široku paletu novih mogućnosti za obe kompanije na polju promovisanja i plasiranja proizvoda i sigurno će doprineti poslovnom uspehu na lokalnom i međunarodnom nivou.

Model Fiat 500L je još jednom potrvrdio da je njegova specifičnost upravo u tome što je višenamenski, automobil koji svojim performansama i jedinstvenim izgledom i mogućnostima  u stanju je da odgovori na potrebe klijenata iz raznih privrednih delatnosti. Samo da podsetimo da je Fiat 500L i zvanično vozilo Olimpijskog Saveza Srbije.

Kompanija FIAT Automobili Srbija je sa preko milijardu evra ulaganja jedan od najvećih investitora u srpsku privredu do sada.  Kompanija zapošljava preko 3.000 radnika, a proizvodni kompleks u Kragujevcu se prostire na preko 1.4 miliona kvadratnih metara.

05 MAR 2014

Fiat na Međunarodnom salonu automobilia u Ženevi 2014.

140304 Panda-Cross 06

Fiat je odabrao pozornicu u Ženevi da na njoj po prvi put međunarodnoj javnosti predstavi nove modele Panda Cross i Freemont Cross i najnovije modele iz porodice Fiat 500:Model godine 2014. legendarnog Fiat-a 500, uključujući i novu Cult verziju – na samom vrhu u svojoj kategoriji – i osveženi Fiat 500L zajedno sa specijalnom serijom 500L Beats™.Na štandu su se takođe našla dva izložbena automobila:Fiat 500L Trekking „Street Surf“ i Fiat 500 „Vintage 1957“.

Nova Panda Cross 
Za mlade i dinamične kupce, Panda Cross odmah stvara osećaj čvrstoće i robusnosti zbog svog stila koji je karakterističan za terenska vozila, sa svim prednostima koje samo kompaktan auto može da ponudi.

Stil i dimenzije 
Svaki detalj na modelu Panda Cross dizajniran je tako da bude odmah prepoznatljiv i karakterističan, sa stilom koji je karakterističan za terensko vozilo.

Na prednjoj strani ističe se novi izgled, zahvaljujući novom braniku, koji je okarakterisan velikom zaštitnom pločom satensko titanijumske boje za zaštitu mehaničkih komponenti sa dizajnom rupa koje prenose Pandin karakteristični motiv kvadrata zaobljenih uglova.Robustan, terenski izgled naglašen je kukama za vuču sa odmah prepoznatljivim novim dizajnom u jarko crvenoj boji.Farovi su takođe potpuno novi, zahvaljujući prednjim svetlima i novim svetlima za maglu integrisanim sa držačem za logo na haubi, i prednjim svetlima za dnevnu vožnju sa LED tehnologijom, ugrađenim u zaštitnu ploču.

Sa strane, ističu se određeni elementi, kao što su izraženi lukovi točkova, lajsne sa „Cross“ natpisom i nove krovne šipke koje obe preuzimaju finu obradu sa zaštitne ploče.15-inčni točkovi od legure karakteriše V dizajn sa pet paoka i fina obrada od izglačanog metala. 

I zadnji kraj karakteriše izraženo poseban izgled, novi branik sa zaštitom donjeg dela karoserije ispod vozila koji preuzima dizajn i finu obradu prednje zaštitne ploče, novi uglačani farovi i hromirani auspuh.

Iznutra, model Panda Cross takođe karakteriše rafiniran putnički odeljak sa izraženim ličnim pečatom.Sedišta su od prirodne tkanine sa tehničkim izgledom koji karakterišu bočne trake od smeđe eko kože koje se slažu sa detaljima na tabli vrata.Prednja sedišta karakteriše sjajan natpis Cross na naslonu, dobijen umetkom od poliuretana.

Komandna tabla je u novoj boji bakra da bi se istakli upečatljivi novi satensko titanijumski fini radovi na tabli.Isti fini radovi korišćeni su i na centralnoj konzoli, na dva nivoa, u koju je ugrađen i novi selektor za kontrolu terena.Opremu zaokružuje volan, sa ugrađenim kontrolama i kožna drška menjača.

Zahvaljujući tome što ima petoro vrata i putnički odeljak više klase, novi model Panda Cross je autentično gradsko terensko vozilo, jer efikasno kombinuje svoju malu veličinu – 370 centimetara dugačak, 167 cm širok i 160 cm visok - za iznenađujućom unutrašnjom zapreminom.Dovoljno je reći da je prtljažnik najveći u svom segmentu (225 litara) i da ima čak 15 odeljaka za odlaganje, uključujući praktičnu centalnu konzolu na dva nivoa, ekskluziva za 4x4 i Cross verzije.

„Torque on demand' pogon na svim točkovima i funkcija ELD (elektronska blokada diferencijala)   
Panda Cross je vozilo sa izraženim karakteristikama, koje zna kako da osvoji i najzahtevnije kupce, ljubitelje avanture i života na otvorenom.Za te kupce, nova verzija koristi „Torque on demand“ sistem menjača, sa dva diferencijala i jednom elektronski kontrolisanom spojnicom.Ovo je trajni sistem pogona na svim točkovima kojim upravlja elektronska kontrolna jedinica koja, analizirajući signale vozila, raspoređuje vuču na prednje i zadnje osovine homogeno i srazmerno u skladu sa uslovima prijanjanja na podlogu.

Model Panda Cross karakteriše i sistem ESC (elektronska kontrola stabilnosti) sa funkcijom ELD (elektronskom blokadom diferencijala) kao standardni deo opreme.Ovaj sistem pruža dodatnu pomoć tokom vožnje i kretanja na klizavom terenu (sneg, led, blato, itd...).

Namenski selektor za kontrolu terena za ljubitelje terenske vožnje
Kao i sva vrhunska terenska vozila i svi modeli sa izrazito terenskom namenom, Panda Cross takođe nudi ljubiteljima terenske vožnje mogućnost biranja pogona na četiri točka u skladu sa uslovima vožnje, izborom tri različita načina vožnje:

  • AUTO – Automatska raspodela pogona između dve osovine u skladu sa prijanjenjem na površinu puta
  • LOCK – Pogon na četiri točka je stalno aktivan za optimalnu terensku upotrebu, sa raspodelom obrtnog momenta između četiri točka, što se postiže kočenjem točkova koji izgube prijanjanje (ili proklizavaju više nego ostali) prenoseći tako pogon na one sa najjačim prijanjanjem. Ova funkcija radi ispod praga od 50 km/h.
  • HILL DESCENT – Za optimalno savladavanje posebno strmih brda krećući se nizbrdo ili kada se spušta ekstremno neravnim putevima.

Gume 
Da bi se osiguralo maksimalno prijanjanje na svaku površinu puta, novi model koristi „All Seasons“ 185/65R15 gume – veće od onih na modelu Panda 4x4 – razvijene posebno da bi se osigurale optimalne karakteristike vožnje i vuče na putevima prekrivenim snegom, zajedno sa ekstremno osetljivim upravljanjem, za uživanje u vožnji i na mokrim i  suvim površinama, kao i za odličan učinak pri terenskoj vožnji.

Ogibljenje 
Sistem ogibljenja pogona na sva četiri točka mora da ispuni dva zadatka.Mora da osigura sve osobine tipične za pogon na dva točka kao što su udobnost za putnike, rukovanje, prijanjanje na podlogu i bezbednost, a da istovremeno pruži bolje karakteristike za savladavanje svakog tipa terena, posebno van puteva.

Tipični uglovi 
Panda Cross nema problem sa teškim i izazovnim terenom, što se vidi iz slobodne visine vozila (16 cm) i iz odličnih tipičnih terenskih uglova:24° (prilaz), 33° (izlaz), 20° (ugao izbočine) i 31,5° (70%) uspon uz koji je moguće popeti se.Posebno, u poređenju sa modelom Panda 4x4, prilazni ugao je poboljšan za 3 stepena, tako da može da se nosi sa većim nagibom zemljišta a da ga prednji deo auta ne dodirne, a izlazni ugao je povećan za 1 stepen.

Verzije motora 
Fiat Panda Cross je dostupan sa dva modela motora, pri čemu oba imaju Start&Stop sistem:novi 90 KS 0.9 TwinAir Turbo i 80 KS 1.3 MultiJet II dizel.Oba nude 5 dodatnih konjskih snaga u poređenju sa ekvivalentnim jedinicama u ostatku Panda kategorije, da bi se osigurao bolji učinak i da bi se istakla vrhunska pozicija modela Panda Cross.

Kao preteča nove porodice Fiatovih dvocilindričnih motora, 0.9 TwinAir Turbo motor razvija maksimalnu snagu of 90 KS (66 kW) na 5500 obrtaja u minutu i obrtnom momentu od 145 Nm na 1900 obrtaja u minutu (konstantno do 3000 obrtaja u minutu).Pored toga, za više „ekološku“ vožnju i smanjenu potrošnju goriva, možete pritisnuti dugme ECO na instrument tabli, koji ograničava obrtni momenat na 100 Nm na 2000 obrtaja u minutu.Ovaj motor, u kombinovanom ciklusu, nudi potrošnju od 4,9 litara/100 km i emisiju CO2 od 114 g/km.

Takođe kad je reč o očuvanju životne sredine zajedno sa uživanjem u vožnji, novi Panda Cross može biti opremljen motorom 1.3 MultiJet II turbodiesel sa dizel filterom čestica kao standardnim delom opreme, koji razvija maksimalnu snagu od 80 KS (59 kW) na 4000 obrataja u minutu i dobrim obrtnim momentom od 190 Nm na samo 1500 obrtaja u minutu.Remek-delo tehnologije u malom – zajedno sa svim dodacima, teži oko 140 kg – dizel motor pripada drugoj generaciji MultiJet jedinica snage i opremljen je turbokompresorom fiksne geometrije sa međuhladnjakom, prilagođenim davanju obrtnog momenta na nižoj vrednosti obrtaja u minutu.U kombinovanom ciklusu, motor 1.3 MultiJet II beleži samo 125 g/km emisije CO2 i potrošnju goriva od 4,7 litara na 100 km.

Poseban menjač sa šest brzina 
Zajedno sa motorom TwinAir Turbo, nudi se poseban menjač sa 6 brzina u novom modelu Panda Cross.Ovaj menjač ima skraćenu prvu brzinu da bi naglasio terenske karakteristike modela, osiguravajući optimalan start na strmom terenu.

Standardna oprema i mogućnosti 
Novi Panda Cross  je vrhunski model kao što to njegova potpuna i jedinstvena standardna oprema pokazuje. Ona uključuje :automatsku kontrolu klime, radio CD/MP3, posebni 15-inčni točkovi od legure, električne retrovizore na vratima, centralno daljinsko zaključavanje, bočne naslone za glavu, volan sa mogućnošću podešavanja visine, svetla za maglu, kotrole na volanu, kožni volan i dršku menjača, vozačko sedište sa podešavanjem visine, sistem ESC sa ELD i „All Seasons“ 185/65R15 gume.

Bezbednost 
Panda Cross nudi inovativni „City Break Control“ na zahtev.Ovaj aktivni bezbednosni sistem detektuje prisustvo drugih vozila ili prepreka ispred kola i automatski koči ukoliko vozač ne uspe da reaguje na vreme da bi se izbegao sudar ili ublažile njegove posledice. Dobitnik prestižne nagrade „Euro NCAP Advanced 2013.”, ovaj uređaj je projektovan da pomogne pri gradskoj vožnji i uvek je aktivan kada je brzina automobila između 5 i 30 km/h. Sistem se aktivira svaki put kada se automobil upali, ali se može isključiti i uključiti na zahtev vozača.

Detaljnije, sistem „City Break Control“ koristi LIDAR (svetlosna detekcija i određivanje rastojanja) laserski senzor koji je postavljen na gornjem delu šoferšajbne, koji je u vezi sa sistemom ESC (elektronska kontrola stabilnosti).

Ovaj sofisticirani uređaj integriše tri funkcije:Automatsko kočenje u slučaju nužde (AEB), „Prefill“ i pomoć pri kočenju.Uz poštovanje vozačevih želja, koji i dalje ima potpunu kontrolu nad vozilom, AEB aktivira kočenje u slučaju nužde kada se čini da je sudar neizbežan i da vozač neće uspeti da reaguje, tako on zapravo predviđa reakciju

Cross, 4×4 i Trekking:različite terenske interpretacije modela Panda  
Panda Cross je vrhunska verzija koja, zajedno sa modelima Panda 4x4 i Panda Trekking, čini ponudu gradskih terenaca koja je jedinstvena u svom segmentu.Tri duha koji nude različite interpretacije koncepta gradskog terenskog vozila, sposobni da odgovore na brojne zahteve upotrebe i pokretljivosti:od onih koji ga odaberu za gradsku upotrebu, do onih koji žele „saputnika“ za izlete, kao i za najekstremnije avanture.Ono što sva tri modela imaju zajedničko je inovativni dizajn, napredna tehnologija dostupna svima i pametna rešenja da bi se pojednostavila i unapredila udobnost tokom vožnje. 

Dostupan sa 85 KS 0.9 TwinAir Turbo i 75 KS 1.3 MultiJet II kao standardnim delom opreme, „Traction+“ je stoga savršeno usaglašen sa Panda konceptom:automobil s kojim možete da radite šta želite.To je ono što model Panda Trekking čini odličnim rešenjem za one koji pretežno koriste svoja vozila u gradu, ali žele da putuju potpuno bezbedno na površinama sa lošijim prijanjanjem tokom svojih aktivnosti na otvorenom.

Novi Freemont Cross

  • Opasan, moćan izgled koji zadovoljava vašu potrebu za ekskluzivnošću i prepoznatljivošću
  • Novi prednji i zadnji branici, „platinum chrome“ detalji, crni okviri za prednje i zadnje grupe farova, namenski 19-inčni Hyper Black točkovi od legure sa pet paoka 
  • 8.4-inčni Uconnect navigator sa ekranom osetljivim na dodir, nova crna kožna sedišta sa umecima od sportske mrežaste tkanine i svetlo sivim ardesian štepom i Liqid Graphite fini radovi u enterijeru kao deo standardne opreme
  • Motori kategorije:140 KS 2.0 MultiJet II motora, sa šest brzina ručnog menjača i pogonom na prednjim točkovima i 170 KS 2.0 MultiJet II, oba u 4x2 verziji sa ručnim menjačem i verzija sa aktivnim pogonom na svim točkovima udruženim sa automatskim menjačem sa šest brzina
  • Freemont Cross će biti u prodaji od jeseni 2014.

Cross verzija modela Freemont je iznad svih ostalih, model dizajniran da ispuni potrebe modernih porodica koje posebno traže prostor i praktičnost

Novi  ekskluzivni enterijer i eksterijer  
Novi Fiat Freemont Cross nudi osvežen izgled koji ga jasno razlikuje od ostatka klase. To se postiže novim prednjim branikom sa umecima u Platinum hromiranoj boji, prednjom sjajnom crnom ukrasnom maskom i ramovima svetala za maglu, ukrasni lim praga u Platinum hromiranoj boji i šipke u dužini krova u istoj boji, kao i crni ramovi za prednje i zadnje skupine farova, i zadnji branik sa zaštitom donjeg dela karoserije ispod vozila u Platinum hromiranoj boji.Freemont Cross ima i potpuno nove 19-inčne Hyper black točkove od legure sa pet paoka.

Unutrašnjost Fiat Freemont Cross putničkog odeljka karakterišu jedinstveni detalji, kao što su nova sedišta od crne kože sa umecima od sportske mreže i svetlim ardesian sivim šavovima, takođe i na centralnom rukohvatu i tabli vrata.Pored toga, novi završni radovi u Liquid Graphite boji ističu komandnu tablu, instrument tablu, centralnu konzolu, tablu vrata i volan.Volan i ručka menjača se nude u koži kao deo standardne opreme što daje završni pečat opremi enterijera.

Verzije motora 
Nova verzija dostupna je sa 140 KS 2.0 MultiJet II motorom, sa ručnim menjačem i pogonom na prednjim točkovima i 170 KS 2.0 MultiJet II, oba u 4x2 verziji sa ručnim menjačem i verzija sa aktivnim pogonom na svim točkovima.

Standardna oprema i mogućnosti 
Sa svojim snažnim, odlučnim izgledom i kompletnom opremom, Cross stepen opremljenosti nudi kao deo standardne opreme uređaje za informacije i zabavu koji su poslednja reč tehnologije.Tu su: 8,4-inčna sistem satelitske navigacije sa ekranom osetljivim na dodir sa mapama, DVD plejerom i SD otvorom sa povezivanjem sa Bluetooth tehnologijom, bočna kamera za parkiranje i zvučni sistem Premium Alpine sa 6 zvučnika, pojačalom od 368 W i sabvuferom.Sve ove osobine čine ovu verziju zaista jedinstvenom i ekskluzivnom.

Novi Cross stepen opremljenosti nudi bolji nivo prilagodljivosti i prefinjenosti u kombinovanom segmentu.Na primer, vozačko sedište se odlikuje električnim podešavanjem na 10 načina, prednje putničko sedište može potpuno da se spusti, sa prostorom za skladištenje skrivenim ispod jastuka, a drugi i treći red mogu da se spuste i tako omoguće prostor za utovar zapremine od skoro 1,5 m³.Pored toga, drugi red sedišta može da se nagne i karakterišu ga ugrađene potpore za decu, koje omogućavaju transport dece težine od 15 do 36 kg bez potrebe da se koristi sedište za decu.

Postoji ukupno 32 položaja sedišta, što čini Freemont najraznovrsnijim kombinovanim vozilom i omogućava kupcima da organizuju unutrašnjost sa iznenađujućim fleksibilnošću. 

Postoji i više od 20 mesta za skladištenje, ukupnog kapaciteta od 140 litara - što je ekvivalentno prtljažniku gradskog automobila - kao što su, na primer, prostrani odeljci u podu ispred drugog reda sedišta, gde se mogu sakriti vredne stvari poput foto-aparata, prenosivih računara i torbi.Zahvaljujući sklopivim sedištima, jedinstvenoj platformi za utovar i ukupnom kapacitetu mnogih odeljaka za skladištenje, Fiat Freemont Cross nudi iznenađujuću fleksibilnost.

Na kraju, standardna oprema uključuje i električno zagrejane i pokretne retrovizore na vratima, šest vazdušnih jastuka, osvetljene držače za čaše, daljinsko otključavanje i kretanje bez ključa sa startnim dugmetom i audio kontrolama i volan sa kontrolama za regulisanje brzine.

Aktivni pogon na svi točkovima (AWD)
Sistem za aktivni pogon na sva četiri točka (AWD) upotpunjuje opasan izgled modela Fiat Freemont Cross. Dostupan je sa verzijom motora 170 KS 2.0 MultiJet II 16v, uparenim sa automatskim menjačem sa šest brzina.

Fiat Freemont sistem sa aktivnim pogonom na četiri točka dobija se na zahtev i opremljen je elektronskom kontrolnom jedinicom koja koristi senzore za detektovanje prijanjanja sva četiri točka i odlučuje kada da prebaci vuču na zadnje točkove.Sistem interveniše na površinama kada točkovi možda nemaju dobro prijanjanje (na primer:blato, sneg, led...) da bi se osigurala maksimalna vuča i bezgranični broj ruta koje vozilo može koristiti ili, u slučaju asfaltnih površina, da bi se osigurala dodatna vuča i veća bezbednost u krivinama.

Vuča na zadnjim točkovima aktivira se i na suvim površinama - pri brzinama između 40 i 100 km/h, poboljšavajući upravljanje pri vožnji i dozvoljavajući vozilu da lakše savlada krivine, sa neutralnijim dinamičnim ponašanjem.

Kontrolna jedinica je povezana i sa ESC i sa sistemom kontrole vuče, sistemima koji pomažu da kombinovano vozilo ostane čvrsto na zemlji, pri bilo kom vremenu ili na bilo kojoj podlozi.Ostale karakteristike uključuju ABS sistem i elektronski sistem za sprečavanje prevrtanja kao deo standardne opreme.

Bezbednost 
Sa aspekta bezbednosti, Fiat Freemont ima učinak na najvišem nivou kao što dokazuju pet zvezdica za bezbednost na Euro NCAP testovima i više od 50 dostupnih bezbednosnih uređaja.Tu spadaju napredne višestepene vazdušne jastuke, aktivne naslone za glavu, elektronska kontrola stabilnosti sa kontrolom vuče pri svim brzinama i sistem za pomoć pri kočenju.Pored toga, na raspolaganju su i bočni jastuci na prozorima za sva tri reda sedišta, vazdušni jastuci ugrađeni u prednja sedišta, disk kočnica na sva četiri točka i Isofix sistem sedišta za decu, kao i sistem Active Hood, koji koristi senzore za detektovanje prisustva pešaka pri frontalnim sudarima, podižući zadnji deo haube da bi se smanjila sila udara.


Novi Fiat 500 model godine 2014. i top verzija legendarne porodice 
Na sajmu automobila - Ženeva 2014. debitovao je novi model  godine 2014. Fiat 500, koji uvodi važne nove karakteristike proizvoda sa aspekta stila i tehnološkog sadržaja. Polazeći od tri nove boje karoserije – Lattementa zelene, troslojne bele i Italian Blue, pri čemu je ova poslednja namenjena S stepenu opremljenosti – i tri nova, 15 ili 16-inčna točka od legure, kao deo standardne opreme u zavisnosti od verzije.  Osim toga, nova paleta uključuje debi novih enterijera u tkanini ili koži, sa specifičnim kombinacijama za svaki stepen opremljenosti.

Putnički odeljak je takođe poboljšan po pitanju opreme, što pokazuje nova inovativna instrument tabla sa 7-inčnim TFT monitorom, koja je razvijena u saradnji sa kompanijom Magneti Marelli, internacionalnom grupom koja se bavi projektovanjem i izradom high-tech sistema i komponenata za vozila. Konkretno, uređaj pruža vozaču sve potrebne informacije ipokazuje, još jednom, „avangardni” duh ovog modela, legendu koja je uvek korak ispred.

Jedna od mnogobrojnih karakteristika koje je najavio model godine 2014. jeste potpuno novi Fiat 500 Cult, vrhunska “kolekcionarska” verzija koja sažima najbolje od novih karakteristika modela godine 2014. Postoji istinski „efekat Fiata 500“, koji se proširio ne samo u automobilskom sektoru, već je  postao i izvor inspiracije u drugim oblastima: od filma do umetnosti i od mode do dizajna.  Fiat 500 je zauzeo mesto u kolektivnoj mašti kao moćan, nepogrešiv simbol, ne kao puko prevozno sredstvo već kao „vozilo“ za autentične emocije i jedinstvena iskustva. U takvoj meri da je u nekim mestima, Fiat 500 postao skoro „kultni“ predmet za kolekcionare i obožavaoce.

Novi 500 Model godine 2014. 
Model godine 2014. legendarnog modela Fiat 500 uvodi važne nove karakteristike proizvoda sa aspekta stila i tehnološkog sadržaja Polazeći od tri nove boje karoserije – Lattementa zelene, troslojne bele i Italian Blue, pri čemu je ova poslednja namenjena S stepenu opremljenosti – i tri nova, 15 ili 16-inčna točka od legure, kao deo standardne opreme u zavisnosti od verzije.  Osim toga, paleta 2014. uključuje debi novih enterijera u tkanini ili koži, sa specifičnim kombinacijama za svaki stepen opremljenosti. Ali jedna od najznačajnijih novih karakteristika Fiata 500 modela godine 2014. jeste nesumnjivo inovativna digitalna instrument tabla, razvijena u saradnji sa kompanijom Magneti Marelli.

Novi  7-inčni TFT ekran:
Po prvi put u ovom segmentu, Fiat 500 model godine 2014. nudi 7-inčni TFT digitalni ekran koji objedinjuje sve informacije potrebne za vožnju i upravljanje autom. Idealan spoj retro estetike i tehnološke modernosti, nova instrument tabla je standardni deo opreme za S i Cult stepen opremljenosti, a za Lounge stepen opremljenosti  na zahtev.Tačnije, vozač u svakom trenutku može da prati podatke na brzinometru, tahometru i mini putnom računaru, pri čemu sva tri može da konsultuje odmah i istovremeno.

Verzije motora 
Fiat 500 model godine 2014. je takođe sinonim za originalnost i zabavu za volanom, što dokazuje široka paleta verzija motora uključujući 69 KS 1.2 i 85 KS TwinAir Turbo benzinske motore (oba su dostupna i sa  Dualogic robotizovanim menjačem) i novi 105 HP 0.9 TwinAir Turbo.Kupci takođe mogu odabrati da svoj auto opreme izvanrednim 95 KS 1.3 MultiJet II turbodizelom ili 69 KS 1.2 motorom sa dvojnim gorivom (TNG/benzin).

Posebno, među motorima koji na najbolji način potvrđuju „gradsku“ namenu automobila bez sumnje je novi 105 KS 0.9 TwinAir, nova pogonska jedinica iz porodice TwinAir koja objedinjuje koncept smanjenja – premeštanja i redukcije težine – sa sofisticiranim tehnologijama, kao što je ekstra punjenje turbo punjačem visoke efikasnosti, integracija izduvnih cevi u glavi cilindra i potpuno novi MultiAir 2 sistem kontrole usisnog ventila.

U kombinaciji sa 6-brzinskim manuelnim menjačem, novi 0.9 TwinAir motor razvija 105 KS na 5500 obrtaja u minutu sa maksimalnim obrtnim momentom od 145 Nm na 2000 obrtaja u minutu .Ovo je izvor performansi Fiata 500 105 KS 0.9 TwinAir:maksimalna brzina 188 km/h i 0 do 100 km/h za samo 10 sekundi.U svetlu potrošnje i emisija među najnižim u segmentu:u kombinovanom ciklusu tipskog odobrenja, 4,2 l benzina na svakih 100 km odnosno 99 g CO2/km.

Kao i na prethodnim Turbo TwinAir aplikacijama, ECO režim rada pri startovanju je na raspolaganju i u novom Fiatu 500:u ovom režimu rada dobijeni maksimalni obrtni momenat je ograničen na 120 Nm, a snaga na 98 KS, čime se pogonskoj jedinici omogućava da funkcioniše u radnom opsegu u kome ostvaruje maksimalnu efikasnost i time minimalne emisije.Osim toga, model poseduje Start&Stop sistem kao standardni deo opreme.

Fiat 500 Cult, nova prvoklasna verzija 
Fiat 500 Cult predstavlja novu prvoklasnu verziju ekskluzivnog stila, visokog tehnološkog sadržaja i performansi koje zadovoljavaju čak i najzahtevnije i najpedantnije kupce legendarnog Fiata.Posebno dostupan u izložbenoj i kabrio postavci, novi ekskluzivni nivo unutrašnje dekoracije predstavlja savršen spoj prepoznatljivog izgleda i inovacije koja ponovo ističe odliku modela Fiat 500 koji uspostavlja trendove.

Bogat izbor boja karoserije modela Fiat 500 Cult, uključujući i pastelnozelenu (Lattementa) upotpunjen je elegantnim krovom:jedan deo je od fiksnog stakla a drugi sjajnocrne boje.Kao krajnji rezultat dobijamo prefinjenu kombinaciju koja po ko zna koji put potvrđuje da legendarna Fiatova boja ne predstavlja samo pitanje estetike, već da je postala sastavni deo filozofije proizvoda zasnovane na karakteru, stilu i najvećoj slobodi za personalizaciju.Pored toga, nova troslojna bela boja je dostupna i za kabrio verziju.

Kupci imaju mogućnost odabira između hromiranih ili sjajnocrnih obloga bočnih retrovizora:kakav god izbor napravili, krajnji efekat će uvek biti spoj savremenog i modernog u kombinaciji sa bojom karoserije.Sve je to unapređeno elegantno hromiranom bojom prednjih detektora i ručice poklopca prtljažnika, uz dodatak sjajnocrnih okvira zadnjih svetlosnih grupa i novim alu felnama od 16“.

Novi 500 Cult dostupan je sa 1.3 MultiJet II turbodizel motorom od 95 KS, 1.2 od 69 KS i 0.9 TwinAir Turbo benzinskim motorom od 85 KS (obe verzije nude Dualogic robotizovani menjač) i da novim 0.9 TwinAir Turbo od 105 KS.

Cult verzija modela Fiat 500 nudi opremu visokog kvaliteta, što se prema određenim važnim sadržajima pokazalo kao ustaljena oprema:instrument tablu sa 7" TFT displejom, automatksu kontrolu klime, zadnje senzore za parkiranje, fiksni stakleni krov sa zaštitom od sunca, kožna sedišta, kožni volan sa Blue&Me™ kontrolama i električnim hirdro pojačivačem upravljača sa dvostrukim pogonom.

Novi 500L Beats Edition™ sa BeatsAudio™:

  • Spoj tehnologije i velegradskog izgleda zasnovan na 500L Trekking verziji
  • Prefinjen, sa kombinacijom boja u dva tona - mat sivom sa crnim krovom, sa hromiranim, crvenim i crnim ukrasnim lajsnama
  • Postavljen kao standard, BeatsAudio™ koji je potpisao Dr. Dre je najbolji po pitanju kvaliteta zvuka:ukupne snage od 520 W, sa pojačalom sa DSPom, 8 kanala i naprednim algoritmom izjednačavanja
  • Dostupan uz 0.9 TwinAir Turbo od 105 KS i 1.4 16v benzinskim motorom od 120 KS, sa 1.6 MultiJet II od 105 KS i 1.6 MultiJet II turbodizel verijama motora od 120 KS

Fiat 500L Beats Edition™ predstavlja posebnu seriju kreiranu zajedno sa Beats by Dr. Dre brendom koji se u jeku svog uspeha u SAD-u ubrzo probio i na teritoriji Evrope.Zahvaljujući obilju karakteristika i prepoznatljivom velegradskom izgledu nalazi se na na samom vrhu klase 500L; novi auto je zasnovan na Fiat 500L Trekking verziji i predstavlja savršen spoj dve karakteristike koje imaju običaj da se svakodnevno nadmeću:jedna je velegradska, za laganu vožnju kroz grad, a druga anaturistički okrenuta, savršena za one male vikend emocije koje život čine vrednim življenja.

Stil 
Fiat 500L Beats Edition™ ima prefinjenu dvobojnu karoseriju, koja, shodno tržištu, može biti sive karoserije/crnog krova, oba mat nijanse, ili pak, crne/sive, sive/crne sjajne metalik boje. Sve tri kombinacije boja su elegantno naglašene hromiranim akcentom  - oblogama retrovizora, prednjim detektorima i ručkom poklopca prtljažnika  - uz ostale elemente mat crne boje: od aerodinamičkih krila, aerodinamičkih oblogi točka i  alu felni od 17” do prednjih i zadnjih branika.Fiat 500L Beats Izdanje™ upotpunjuje izgled crvenim umetkom  na štitniku retrovizora i kočionim čeljustima, takođe crvene boje, kao dodatak sveterenskom vozilu uz visokoprofilisanu karoseriju i posebno projektovanim branicima sa zaštitom.

Istovetni stil, koji dočarava mešavinu tehnologije i velegradskiskog izgleda se može videti i u unutrašnjosti, gde se ističe mat siva instrument tabla i namenska Total Black ukrasna lajsna.  Tačnije, sedišta su presvučena posebnom crnom tkaninom/eko kožom a naglasak im daju crveni šavovi i logo „500“ na prednjem naslonu. 

Beats Hi-Fi sistem
Fiat 500L Beats Edition™ je opremljen audio sistemom koji predstavlja potpuni preokret za vaše muzičko iskustvo u kolima. Poznati umetnik i muzički producent Dr. Dre, predsednik kompanije Interscope Geffen A&M Records i muzički producent Jimmy Iovine radili su zajedno sa inženjerima Fiat Grupe na razvoju i kalibraciji zvučnog sistema koji je po prvi put uveden u model 500L prošle godine. Kao rezultat dobijen je sistem u mogućnosti da ponudi nezaboravno iskustvo slušanja obeleženo odličnim zvukom koji su mogli stvoriti samo dva muzička stručnjaka kao što su Dr. Dre i Iovine.

Verzije motora 
Fiat 500L Beats Edition™ je dostupna sa dva benzinska motora  - 1.4 T-Jet I od 120 KS, 0.9 TwinAir Turbo od 105 KS – i dva turbodizel motora: 1.6 MultiJet II od 105 KS i 1.6 MultiJet II od 120 KS. Od grupe motora koji dočaravaju velegradski duh nove serije na najbolji način, 1.6 MultiJet II se zasigurno izdvaja  u obe verzije. Zahvaljujući obrtnom momentu koji je već na visokom nivou pri niskim brzinama motora, on pokazuje da je motor velike fleksibilnosti, te je stoga idealan za svaku situaciju i teren.

Traction +
Fiat 500L Beats Edition™ nudi standardni smart pogon na prednje točkove, sa Traction+ tehnologijom koja, zajedno sa Mud and Snow „snowflake“ gumama (koje se takođe ugrađuju prema normi), poboljšava rukovanje vozilom na terenu sa lošim zahvatom guma. Sve ovo je bez kompromisa po pitanju prostora i funkcionalnosti modela 500L. Fiat City Lounge koji je projektovan tako da spaja mala životna zadovoljstva i najveću radost u jednom – decu, prijatelje, putovanja – zahvaljujući zapremini putničkog odeljka od 3,17m3,17 i prostornom prtljažniku pravilnog oblika koji nudi kapacitet od 455 litara.

Oprema
Fiat 500L Beats Edition™ dolazi sa opremom visoke vrednosti što je pokazao i važan standardni asortiman. Pored automatske kontrole klime, dolazi sa električnim zadnjim prozorima, svetlima za maglu, Traction+ sistemom, alu felnama od 17", Mud and Snow „snowflake“ gumama, Uconnect sistemom sa ekranom osetljivim na dodir od 5", automatskim farovima, senzorom za kišu i prozorima koji omogućavaju privatnost.

Nova 2014 Fiat 500L gama

Prilikom lansiranja novog Fiat 500L Beats Edition™ i nove verzije motora od 120 KS, 500L asortiman modela dobija još jedan dodatak, racionalizovanu ponudu koja nudi nove karakteristike proizvoda, kao što su potpuno nova metalik boja karoserije Venezia Blue koja je takođe dostupna u kombinaciji sa belim krovom, uparena sa novom sivom/crnom tkaninom i kožnim presvlakama.

U zavisnosti od tržišta na kom se prodaje, novi asortiman modela Fiat 500L 2014. uključuje tri vrste unutrašnjeg dekora (Pop, Pop Star i Lounge) i posebnu seriju 500L Beats Edition™.Štaviše, brojni  opcionali i dodaci se, radi pružanja praktičnosti i ekonomske prednosti kupcu prilikom izbora, mogu kupiti u posebnim pakovanjima, kao što su „Pop Star Pack“, „Lounge Pack“ i „Trekking Pack“.Širok asortiman na zahtev uključuje i Unconnect CD/MP3 radio sa ekranom osetljivim na dodir od 5", senzore za parkiranje, alu felne od 17", erbegove za kolena, zagrejano vetrobransko staklo, Premium Beats audio sistem, Lavazza aparat za kafu, zagrejana prednja sedišta, Skydome sunčani krov sa električnom kontrolom i retrovizor za nadzor deteta.

Asortiman počinje Pop verzijom, sa standardnom opremom koja samim svojim sastavom mora da privuče pažnju.Kada je u pitanju bezbednost, postoje dva prednja erbega, dva za prozore i dva bočna uz ABS i EBD, prednja svetla sa funkcijom dnevnih svetala i sofisticiran ESC sistem sa ASR, Hill Holder, MSR, DST i ERM funkcijama.

Istovetno, pod standardnom opremom za maksimalan komfor podrazumeva se sledeće:volan podesive visine i dužine, električni prednji prozori, Dualdrive električni hirdro pojačivač upravljača sa „gradskom“ funkcijom, sedište vozača podesive visine, centralni sistem zaključavanja i otvaranje vrata na daljinsko upravljanje.Fiat 500L Pop Star u enterijeru takođe nudi razdvojena klizna zadnja sedišta (40/60) za 3 putnika koja se mogu zatvoriti preko funkcije „Fold&Tumble System“, pretince na instrument tabli zgodne za upotrebu (jedan otvoren i dva sa poklopcem) i korisni „magični prostor“ za odlaganje.Ovu verziju upotpunjuje Start&Stop sistem (0.9 Twin Air i 1.3 MultiJet), audio komplet od 4 zvučnika i 2 visokotonca, brisač zadnjeg stakla i Fix&Go sistem.

Enterijer Pop Star se izdvaja od drugih zaštitnim bočnim lajsnama sa umecima od nerđajućeg čelika, retrovizorima u boji karoserije sa električnim operacijama i sistemom za odmagljivanje, Uconnect CD/MP3 radiom sa displejom osetljivim na dodir od 5", kožnim volanom sa radio kontrolom i kožnom kuglom menjača.Kao dodatak već sveobuhvatnoj standardnoj opremi 500L Pop verzije, Pop Star verzija takođe nudi kruz kontrolu i manuelnu kontrolu klime sa filterom polena.

Potom, za one najzahtevnije u smislu komfora i tehnologije, u poređenju sa Pop verzijom, prvoklasna Lounge unutrašnja dekoracija takođe nudi kruz kontrolu, sistem manuelne kontrole klime, električna ogledala na vratima za odmagljivanje, Uconnect CD/MP3 radio sa displejom osetljivim na dodir od 5", kožni volan sa radio kontrolom i kožnom kuglom ručice menjača. A u ponudi je i standardna oprema:alu felne od 16", zaštitne bočne lajsne sa umecima od nerđajućeg čelika, svetla za maglu, automatski farovi, bočni naslon za ruke, senzor za kišu, unutrašnji elektrohromni retrovizor, fiksni stakleni krov, prednja sedišta za dodacima, zadnji električni prozori, automatski dvozonski sistem klimatske kontrole sa filterom za polen.

Kako bi zadržao vodeću ulogu u svom segmentu, asortiman 500L takođe – uključujući i modele 500L Trekking i 500L Living, koji predstavljaju ishod razvoja identiteta serije 500, koji vodi familiju 500 u istraživanje nove teritorije i ruši konvencionalne barijere u svom segmentu – proširuje svoj asortiman uz dva nova motora:1.6 MultiJet II turbodizel i 1.4 T-Jet benzinski motor.

Kako u gradu, tako i na dužim putovanjima, za posao ali i za slobodno vreme, sami ili zajedno sa Vašom porodicom ili prijateljima.Danas, Fiat 500L, takođe zahvaljujujući novim motorima, ispunjava sve potrebe tržišta u pogledu snage, performansi i efikasnosti, uz ponudu koja će se u narednim nedeljama opet proširiti dolaskom TNG tehnologije u okviru 1.4 T-Jet motora od 120 KS.Ukratko, uvođenjem ovih novih motora u svoj asortiman, model 500L dodatno potvrđuje svoju sposobnost da pruži "više sa manje":više izbora, veće performanse i veću orijentisanost ka zaštiti životne sredine uz manju potrošnju i troškove održavanja.

Novi 1.6 MultiJet II od 120KS 
Asortiman modela 500L, 500 Trekking i 500L Living je proširen novim 1.6 MultiJet II motorom od 120 KS koji obezbeđuje izvrsne dinamičke performanse uz malu potrošnju goriva i emisije. Štaviše, pored drugih dizel verzija, motor 1.6 Multijet II zahteva rutinsko servisiranje na svakih 35,000 km (ili na svake dve godine) kako bi se održao u perfektnom radnom stanju.

Koristi turbokompresor malih dimenzija – koji je razvila kompanija Honeywell – koji pruža visok obrtni moment pri malom broju obrataja u minuti (320 Hm na 1750 obrtaja/min) i maksimalnu radnu fleksibilnost.Ali srce 1.6 Multijet II motora od 120 KS bez sumnje predstavlja Common Rail sistem za ubrizgivanje treće generacije, koji koristi inovativne ubrizgivače kako bi kontrolisao količinu dizel goriva koja se ubrizgava u komoru za sagorevanje sa najvećom dozom preciznosti i posebno brzim i fleksibilnim redosledom ubrizgivanja zahvaljujući balansiranom hidrauličnom servo ventilu.

Konkretnije, novi ubrizgivači mogu izvršiti i do osam ubrizgivanja po ciklusu i aktivirati sve najprednije strategije koje se fokusiraju na optimizaciji sagorevanja, poput IRS (Injection Rate Shaping) sistema koji obuhvata dva uzastopna ubrizgivanja čiji su vremenski intervali toliko blizu da proizvode kontinualno i modulirano snabdevanje cilindara gorivom.Zahvaljujući ovom metodu, poboljšan je proces sagorevanja, što doprinosi tišem radu i manjim emisijama čestica i azot oksida.Novi sistem ubrizgivanja je takođe jednostavniji i pouzdaniji, jer ubrizgivači imaju jednostavniju strukturu sa 40 % manje komponenata.

Kombinovan sa 6-brzinskim manuelnim menjačem, 1.6 MultiJet II motor od 120 KS nudi niz karakteristika koje štede gorivo i smanjuju emisije. Ove karakteristike obuhvataju ekonomički alternator koji vrši povraćaj energije prilikom praznog hoda i čuva je u akumulatoru, zatim optimizovanu sistem hlađenja koji smanjuje vreme zagrevanja, kao i uljnu pumpu varijabilne zapremine koja prilagođava uljni pritisak na najadekvatniji način,  smanjujući snagu koju pumpa troši.Naravno da je i Start & Stop sistem  neminovan, dok motor i menjač koriste ulje za podmazivanje male viskoznosti u cilju minimizacije trenja.

Novi 1.4 T-Jet od 120 KS 
Ponuda familije modela 500, uključujući i 500L, 500L Trekking i 500L Living proširena je izvrsnim 1.4 T-Jet motorom od 120 KS.Obeležja ovog motora su pouzdanost, kompaktna veličina i odličan odnos između živahne vožnje i tekućih troškova.Kao konkretan prikaz koncepta smanjenja potrošnje, 1.4-litarski motor nudi tehnološka rešenja kao što su konsolidovani Fire i Turbo koji obezbeđuju najbolji učinak, smanjenu potrošnju i ne pristaju na kompromis po pitanju „zabave u vožnji“.

1.4-litarski turbobenzinski motor razvija maksimalnu snagu od 120 KS (88 kW) na 5000 o/min i poseduje maksimalni obrtni momenat od 215 Nm na 2500 0/min.Ovo omogućava potpunu fleksibilnost tokom vožnje, smanjenu upotrebu menjača i dobru reakciju.To je sve potpomognuto turbopunjačem niske inercije, što omogućava postizanje maksimalnih performansi komande gasa, bez iritantnih zaostajanja, što je tipično za ovu vrstu motora.Sve u svemu, cifre su sjajne:npr, Fiat 500L beleži najveću brzinu od 189 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 10,2 sekunde.

U kombinaciji sa šestostepenim menjačem, ovaj motor je idealan za one koji su u potrazi za automobilom koji može olako da izađe na kraj sa gradskom gužvom uz svođenje operativnih troškova na minimum.Ne treba napominjati da – kao i ostali 500L, 500L Trekking i 500L Living benzinski motori – 1.4 T-Jet od 120 KS je već usaglašen sa Euro 6 standardom za emisiju gasova, sa zabeleženom vrednošću potrošnje i emisije u kombinovanom ciklusu od 6.9 l/100 km i 159 g/km ugljen-dioksida.Pored toga, ovaj motor se može pohvaliti fantastičnom pouzdanošću, budući da predviđeni interval servisiranja od 30.000 km nije pokazao potrebu za posredničkim intervencijama.

Novi 1.4 Turbo Petrol TNG od 120 KS 
Tokom narednih nedelja na određenim tržištima biće moguće naručiti novu verziju  modela 500L i Fiat 500L Trekking sa dvostrukim gorivom (TNG/benzin).Primena najmodernije tehnologije omogućila je da se usaglašavanje sa strogim Euro 6 standardom, da se poveća asortiman i obezbede slične performanse benzinskog motora:maksimalnu snagu od 120 KS na 3750 o/min, najveću brzinu od 189 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h za 10.6", kombinovanu potrošnju od 8,9 l/100 km i emisiju ugljen-dioksida od 144 g/km. Ove performanse idu ruku pod ruku sa manjim operativnim troškovima zahvaljujući korišćenju daleko ekonomičnijeg goriva od benzina ili dizela.

Za razliku od postprodajne „transformacije“, 1.4 TNG Turbo motor od 120 KS je u potpunosti redizajniran radi spajanja sa TNG sistemom korišćenjem posebnih materijala i komponenti i primenom namenske tehnologije. Tačnije, ovaj motor ima ventile i kućište ventila čija su konfiguracija i materijal posebno dizajnirani za TNG. Opremljen je posebnim aspiracionim sistemom i već ugrađenim električnim instalacijama.

Štaviše, za ovaj motor Fiat je razvio potpuno novu pojedinačnu kontrolnu jedinicu koja je u stanju da podrži obe vrste goriva. Naravno, u cilju održanja kvaliteta i pouzdanosti, TNG sistem se fabrički ugrađuje. Svako vozilo se testira i dobija Fiatovu garanciju, a kao takvo, može se uključiti u program subvencija u više evropskih zemalja.

Fiat 500L Turbo TNG se uvek pali na benzin a potom automatski prelazi na TNG (tečni naftni gas) kada se za to postignu optimalni uslovi (temperatura motora, minimalni prag obrtaja motora). Postoji i mogućnost promene sa jednog goriva na drugo u toku vožnje pritiskom na dugme ugrađeno u pregradni zid na centralnom tunelu. Ukoliko se isprazni rezervoar TNGa, prebacivanje na benzin se automatski odvija u cilju obezbeđivanja neometane vožnje.Toroidni TNG rezervoar (u obliku prstena) kapaciteta je od 38 litara i nalazi se u odeljku u prtljažnom prostoru bez oduzimanja prostora za prtljag. 

Kada je u pitanju punjenje, rezervoar gasa (sa ventilom za proveru sigurnosti) je lociran pored rezervoara za gorivo. Na taj način se omogućava produžetak kilometraže za 1.400 km na međugradskim rutama. TNG rezervoar je sertifikovan u skladu sa važećom zakonskom regulativom u cilju obezbeđivanja maksimalne sigurnosti u svim ambijentalnim i operativnim uslovima. Sa TNGom, vozilo se može koristiti u oblastima u kojima su benzin i dizel zabranjeni, i u opštim crtama, tokom dana kada je na snazi ograničenje saobraćaja radi zaštite životne sredine. Štaviše, umanjuje se provincijalni porez na prenos vlasništva polovnih vozila (IPT) i iznos putarine u pojedinim italijanskim provincijama. U poređenju sa benzinom i dizelom, TNG svodi emisiju čestica na nulu i smanjuje emisiju drugih zagađujućih materija (i do 15% manje ugljen-dioksida, do 20% manje ugljen-monoksida i do 60% manje nesagorelih ugljovodonika). Naposletku, distribuciona mreža je rasprostranjena širom Evrope, sa više od 10.000 prodajnih mesta.

Izložbeno vozilo Fiat 500L Trekking „Street Surf“

Javnost će u Ženevi imati mogućnost da izbliza vidi izložbeno vozilo Fiat 500L Trekking „Street Surf“ koje je izrađeno u saradnji sa kompanijama Fiat, Mopar® i Wheelrun, poznatim proizvođačem „dugih bordova“.Ovo ne predstavlja samo aftermarket personalizaciju, već stvarni projekat koji je doveo do izrade jedinstvenog i privlačnog automobila bez žrtvovanja osobenosti originalnog modela.

Zapravo, izložbeno vozilo 500L Trekking „Street Surf“ predstavlja zvezdu video instalacije, postavljene na Fiatov štand koji podseća na skejt park.Cilj ove originalne instalacije je da se „street surfing“ duh automobila poveže sa prirodnim okruženjem verzije Fiat 500L Trekking „Moparized“.Štaviše, model 500L daje prednost veoma modernim i aktuelnim interpretacijama, prema mladom, inovativnom i originalnom svetu. Spolja, ovaj izlođbeni  model iam karakterističnu Sorentto đutu boju , krov u dva tona, bele umetke na prtljađniku kao i na stranicama sa efektom dugih borda. Ceolkupan izgled je kompletiran sa novim mat crnim i belim točkovima, Mopar nosačima za duge bordove i mat crnim branicima i trakma sa strane.

Takođe posebno dizajniran detalj se nalazi u enterijeru, pressvlake imaju rajsferšluse na svim sedištima, đute skrivene dđepove i đute šavove, odeljak za prtljag ima omređu u boji karoserije. Takođe se unutra nalaze i patosnice sa Street Surf dizajnom.Jedna posebna karakteristika modela 500L Trekking „Street Surf“ je što je bambus korišćen za više komponenti vozila.Wheelrun tim je napravio nekoliko višeslojnih kompozita – različite slojeve karamele i kremastog bambusa – kojima je pokrio obloge bočnih retrovizora; bočnu zaštitu i prag, ratkapne, dršku ručne kočnice i noseću konstrukciju prtljažnika.

Wheelrun je za Fiat razvio dva različita modela dugih bordova od istog prirodnog materijala na ekskluzivnoj osnovi:  cruising board oko 1,4 m i slalom board oko 0,95 m dužine.Dugi bordovi su opremljeni gusenicama (usmerenim nosačima točkova); kompanija Wheelrun ih je projektovala i proizvela od aluminijuma avionskog ranga izrađenog od čvrste supstance. Prvi put će biti prezentovani javnosti na 500L dugim bordovima..

Izložbeno vozilo Fiat 500 „Vintage 1957

Izložbeno vozilo Fiat 500 „Vintage 1957“ debituje u Ženevi u počast ikoni Made in Italy godine 1957. u vidu savremene interpretacije određenih stilskih obeležja kojim se isto proslavilo tokom 60ih i 70ih.Počevši od svetloplave boje karoserije koja se savršeno slaže sa belim krovom, pa sve do bočnih retrovizora i ratkapni od 16“, koji posebno podsećaju na iste komponente koje su montirane na istorijskom modelu 500. Slično eksterijeru, enterijer Fiat 500 „Vintage 1957“ izložbenog vozila predstavlja rezultat moderne interpretacije određenih osobenosti istorijskog modela 500, što je dočarano belim ambijentom i elegantim kožnim presvlakama sa belim umecima.

Savremena reiprentacija je zaokružena kroz detalje od drveta na komandnoj tabli, vintadž izgled je istaknut i sa istorijskim Fiat logotipom smeštenim spolja kao i na volanu.Podrazumeva se da, pored retro izgleda, Fiat 500 „Vintage 1957“ izložbeni automobil ima najbolju ponudu svih dostupnih proizvoda na polju tehnologije, bezbednosti i komfora u toku vožnje.Ovo potvrđuju i klima, Blue&Me sistem, CD+MP3 radio, ABS sa EBD, 7 erbegova, Start & Stop sistem i ESP sa ASR/MSR, HBA i Hill Holder.

Skinuvši gornji deo, šarmantni Fiat 500 postao je prosto neodoljiv, igrajući na kartu nostalgije i neo-retro dizajna

fiatNeke stvari zaslužuju da se zbog njih namuči! Nakon mesec dana pregovora i ubeđivanja sa odgovornima u press centru Fiata u Francuskoj, hoće li famozni 500C biti komercijalizovan u Srbiji, pa samim tim i odobren na testiranje, zarobljen
u neopisivim gužvama pred početak vikenda, nestrpljivo iščekujem ”randevu”. Ni manje ni više nego li dva sata izgubljenog vremena i stani-kreni vožnje, pre nego li se nekako nađoh na periferiji Pariza, gde me je čekala metalik siva
zvezda iz Torina.

Malo razočarenje jer sam intimno priželjkivao crvenu, kao srce zrele lubenice ili eventualno žutu, koja bi bila u skladu sa pastelnim bojama pozne jeseni, baš kao i dinamični 1,4 sa 100 KS. A dobio sam sivi FIAT 500C sa slabašnim 1,2 od
69 KS. No, hajde da ne ”zakeram”, bez obzira na boju karoserije i platnenog pokrivača, ovaj mali FIAT zaista je oličenje italijanskog šarma...


Lansiran 2007. godine, tačno 50 godina nakon prezentacije nekadašnjeg Cinquecenta, morao je da se ” strpi” još dve godine, pre nego što je dobio kabriolet verziju. Hmm, ”kabriolet” je možda prejaka reč, jer zadržavši lukove, tj. A, B i C
stubove, 500C to i nije, već bi se pre moglo govoriti o otkrivenoj verziji, koja opet nastavlja tragom predaka.

fiat3Bilo kako bilo, neobično visoke temperature početkom novembra (dobrih 17-18 C°), došle su kao poručene za vožnju pod otvorenim nebom. Zapravo, pritiskom na prekidač iznad retrovizora, moguće je birati da li će platneni pokrivač skliznuti
samo do početka C stuba, kada se ima isti utisak kao u bilo kojem vozilu sa velikim krovom na otvaranje. U ovakvoj konfiguraciji, sačuvana je sasvim zadovoljavajuća vidljivost unazad (pravo staklo sa grejačem), što nije slučaj ukoliko se
ponovo pritisne isti prekidač. Nešto kao kod Citroena C3 Pluriel, zadnje staklo postavi se u horizontalan položaj, da bi se na njega uredno složio čitav pokrivač, kada se putnicima pozadi otvara znatno šire vidno polje, bezmalo kao u
pravom kabrioletu.

Sve ovo izvodljivo je i pre ulaska u vozilo, upotrebom kontakt-ključa sa daljinskom komandom, nažalost, samo kada se želi ”otkriti”, ali ne i obrnuto! No, ostavimo se teorije, da vidimo koliko zadovoljstva pruža u vožnji ova ”piccolo
makina”...


fiat7Na putu
Kako me je sama pozicija Press centra naterala da odaberem auto-put, brzo sam se uverio da ovo baš i nije omiljeni teren malog 500C, pogotovo ne sa spuštenim krovom. Izražena buka i vazdušna vrtoženja, naterali su me već nakon desetak
minuta da se zaustavim na prvom parkingu. Uostalom, preko 60 km/h, elektromotor odbija poslušnost, krov ne može ni da se otvori, niti da se zatvori. OK, hajde da probam sa podignutim zadnjim staklom, tako ću barem nešto videti kroz
unutrašnji retrovizor, a bogami i vožnja postaje prijatnija...

No, tek kada je pokrivač potpuno nad glavom, duža putovanja postaju prihvatljiva. Zvučna izolacija sasvim je zadovoljavajuća, a jedino je u tunelu, zbog eho efekta, nivo decibela u kabini osetno viši nego li kod običnog FIAT-a 500. Ipak,
pravo zadovoljstvo počinje pri brzinama ispod 80-90 km/h, što će reći, u vožnji po gradu i na regionalnim putevima.

Kako su lukovi sačuvani, krutost karoserije nije dovedena u pitanje, a i težina je ostala neizmenjena. Ovako je ujedno sačuvana uspomena na nekadašnji Cinquecento, dok su troškovi za razvoj i proizvodnju, značajno redukovani. Jedina
promena odnosi se na ogibljenje, koje je na opšte zadovoljstvo, mekše nego li kod ”obične” verzije. Osim toga, Cabrio je dobio i poprečni stabilizator pozadi, tako da je njegovo ponašanje bez ikakvih zamerki, bar dok je put vredan tog
imena i ukoliko ga vozač ne zameni za jedan Abarth.


fiat501Bez muke
No, ukoliko se zna da je testirani 500C bio pokretan slabašnim 1,2 agregatom, nema bojazni da se šasija stavi na veća iskušenja. Nimalo sofisticiran, sa samo 8 ventila i skromnih 69 KS, ovaj blok pokazao se, ipak, na visini zadatka,
jednim delom i zahvaljući maloj masi vozila, od nepunih 900 kg. Osim toga, zadovoljavajuće je elastičan, tako da u gradskoj vožnji nije neophodno ”igrati” se neprestano ručicom menjača, idealno postavljenom na donjem delu armature.
Pokretljiv i agilan, upravlja se neverovatnom lakoćom, a prilikom parkiranja, poznati City sistem, povećava ionako snažnu električnu asistenciju. No, sa kompletno spuštenim krovom, nema šanse da tačno procenite distancu iza vozila, pa je
za pohvalu što su sve verzije opremljene parking senzorima.

Kada smo kod performansi, treba naglasiti da ukoliko se žele iole bolja ubrzanja, motor se mora ”navlačiti” u visok režim rada, što se negativno odražava na potrošnju. Prosečnih 7,7 litara zaista nije lako ”svariti”, posebno uzevši u
obzir malu zapreminu motora, performanse i Start&Stop sistem. A kad smo već kod performansi, recimo da smo ga pogurali do nekih 160 km/h i izmerili ubrzanje do ”stotke” od 13 sekundi. Skromno, no za ambicioznije vozače, na raspolaganju
je spomenuti 1,4/100 KS, kao i dizel 1,3 MJT/75.

Osvrnimo se i na Start&Stop sistem, koji u gradskim gužvama može uštedeti do pola litre goriva. Odmah po zaustavljanju, motor se automatski ugasi, a da bi se ponovo pokrenuo, dovoljno je pritisnuti papučicu kvačila. Ukoliko se u
određenim situacijama pokaže nepraktičnim, kao što je recimo ”stani-kreni” vožnja po večito zakrčenom pariskom ”periferiku” (kružni tok oko grada), jednostavnim pritiskom na dugme, može se isključiti.

Kabriolet za četvoro
Spomenute modifikacije srećom nisu uticale na unutrašnji prostor, baš kao ni na zapreminu prtljažnika. To znači da je pozadi izvodljivo ugurati dve, ne preterano krupne osobe, mada je sigurno da se deca osećaju znatno prijatnije.
Otvaranjem krova, rešena su dva problema - prostor za glave i osećaj klaustofobičnosti, koji se može javiti zbog malih stakala pozadi, koja se uz to, ne mogu ni otškrinuti.

Prtljažni prostor poseduje praktično istu zapreminu i modularnost, a ukoliko se želi poneti nešto više stvari, moguće je oboriti naslone zadnjih sedišta. Sigurno je da nekih 185 litara ne impresionira, no sam pristup dovoljno je
jednostavan.

Kabrio model odlikuje i ne baš praktičan prtljažnik izuzetno malih dimenzija

Po svemu ostalom Cabrio je neizmenjen, no ko je imao prilike smestiti se za upravljač ovog malog FIAT-a, zna da je teško očekivati više šarma i brige za detalje. Inspirisani slavnom prošlošću, dizajneri su majstorski odradili posao.
Posebno je originalna instrument-tabla, na kojoj su istovremeno i brzinomer i obrtomer, dok je u samom središtu displej sa raznim podacima (pokazivač za gorivo, temperaturu motora, putni računar i sl.). Umeci od plastike u boji
karoserije, na centralnoj armaturi, podsetili su me na mog prvog ”Fiću”, no ona ovde nije u funkciji uštede, već stila. Isto se odnosi i na svetlo-krem komande, u savršenoj harmoniji sa upravljačem i gornjim delovima sedišta. Inače, ona
su izuzetno udobna za ovako mali automobil, sa dovoljno snažnim bočnim osloncima.

fiat3Zaključak
Odmah po pojavljivanju, šarmantni model 500 distancirao se od konkurencije osetno višom cenom, što mu nimalo nije smetalo da postane bestseler. No, kako bi postao pristupačniji ”širokim narodnim masama”, FIAT ga je ubrzo ponudio i sa
slabijim motorom (testirani 1,2) i nižim završnim nivoom (Pop), tako da se kod nas prodaje po ceni od 12.500 evra. Naravno da nije malo, na šta treba dodati još oko 2.700 evra, za koliko je skuplji Cabriolet.


Kako se radi o najjeftinijoj verziji, mnogo toga nije u paketu, tako da vam toplo preporučujemo završni nivo Lounge, kao u našem slučaju. Osim manuelnog klima-uređaja, dobija se kožni upravljač sa audio komandama, radio CD-MP3, Bluetooth
sistem i USB priključak, elektro-podesivi retrovizori sa grejačima, deljiva zadnja klupa 50/50, aluminijumski naplaci sa gumama 185/55 R15, devet vazdušnih jastuka (jedan za kolena vozača), itd. Jedino što će vas ovakvo zadovoljstvo
koštati bezmalo 17.000 evra.

No, ”povampireni Fića” priča je za sebe, i ko sebi može da ga priušti, sigurno se neće pokajati. Iako ima samo dve godine garancije, garantuje vam večnu mladost, a njegov trendy izgled, stavlja okolini do znanja da imate dobar ukus i
solidan račun u banci. U svakom slučaju, Italijanima se mora odati priznanje, zaista je teško pronaći sličan gradski automobil sa toliko šarma i magične privlačnosti. A ukoliko ste pomisli na MINI Cabrio, koji je verovatno jedini koji mu
može konkurisati stilom i popularnošću, u pravu ste, samo što za MINI treba doplatiti još barem polovinu gore navedene sume.


Zaista je teško pronaći sličan gradski automobil sa toliko šarma i magične privlačnosti, kao što je FIAT 500C

28 MAR 2014

Uskači u novi Punto

130129 F Punto Sport 2013-06

Tokom sajma automobila Bg Car Show 2014, u periodu od 14. do 23. marta  započela je  promotivna ponuda za model Fiat Punto. Uskočite i vi u novi Punto i ne dozvolite da žurka počne bez vas.

Svi posetioci sajmaimali supriliku da po veoma povoljnim uslovima i posebno kreiranom kreditnom paketu postanu vlasnik ovog modela. Novi Punto 1.2 69 KS u ponudi ima radio cd Mp3, klima uređaj, 5 vrata, metalik boju gratis. Cene se kreću od 8.950 eura u dinarskoj protiv vrednosti pa naviše, u zavisnosti od nivoa opreme automobila.

Osim posebno istaknute ponude za Punto na štandu su bili izloženi modeli  brenda Fiat: 500l porodica 500L Trekking i  500L Living,  Fiat  500 Color Therapy, Fiat Panda Lounge, Fiat Freemont Urban. Pre svega atraktivan i dinamičan brend Alfa Romeo je bio prisutan sa modelima Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTD Progression, a tu je bio  i MiTo 1.6 JTD  Distinctive. Luksuzna, prefinjena i elegantna Lancia je bila prisutna sa modelima, Ypsillon 0.9  TwinAir, Delta 1.9 JTD  Gold kao i perjanicom svoje ponude, modelom Thema 3.0 JTD 239Ks Platinum. BrendJeep je predstavio modele Compass 4X4 2.2, Wrangler unlimited s paketom opreme Rubicon u verziji 2.8 CRd kao i Grand Cherokee 3.0 MultiJet 250 KS Overland.