« »
10 JUN  2016 Prva vožnja: Jeep Renegade Da li jedan mali "lajfstajl" SUV automobil može da ...
02 JUL 2012 Iskustva JeepaŸ „urban insajdera": Istraživanje Evropskih gradova u Jeepu „kompas" ...
06 MAR 2014 JeepŸ na Međunarodnom Sajmu Automobila 2014 u Ženevi ...
10 JUN  2016

Prva vožnja: Jeep Renegade

001 20 jun jeepDa li jedan mali "lajfstajl" SUV automobil može da ima odlične terenske vozne osobine i da se pri tome u svakodnevnoj vožnji ponaša kao klasičan putnički auto? Kompanija Jeep tvrdi da može, a da bi to i dokazala pozvala nas je na probnu vožnju u zemlju njegovog porekla - Italiju.

Pre gotovo pola veka Italijani su se dohvatili kultnog filmskog pravca koji je potekao iz Amerike, vesterna.

Uz primenu svog mentaliteta i smisla za estetiku, od "kaubojca" su napravili nešto posebno, umetnost koju i dan danas rado gledamo.

Slično se dogodilo nedavno, kada je FIAT postao vlasnik Chryslera, a samim tim i brenda Jeep.

Već i na modelima koji su samo blago restilizovani primećuje se latinski temperament i smisao za estetiku.

Kada smo nedavno dobili pozvinicu za svetsku premijeru modela Jeep Renegade, nismo se iznenadili kada smo videli da će biti održana u FIAT-ovom razvojnom centru Baloko, koji se nalazi između Milana i Torina.

Kontrola na ulazu u stazu, ali i u samom objektu je stroga, ali italijanski šarmantna.

Oko nas su manje, ili više maskirani prototipovi u različitim fazama razvoja, kao i brojni automobili konkurentskih firmi koji se detaljno ispituju.

Ovo nas ništa ne čudi, evaluaciju tuđih automobila rade sve automobilske kompanije koje žele da budu u vrhu.

Domaćini su nas samo ljubazno zamolili da ne fotografišemo maskirane prototipe, dok su nam na raspolaganje stavili svoje terenske poligone, kako bismo se što bolje upoznali sa mogućnostima novog Jeep-a.

Odmah primećujemo da su dobre terenske sposobnosti bile imperativ prilikom konstruisanja novog modela. Jednostavno, jedan Jeep ne bi bio ono što jeste kada ne bi sa lakoćom mogao da se nosi sa terenskim preprekama.

Međutim, konstruktorima posao nije bio nimalo lak.

Naime, Renegade je automobil koji će se prodavati u preko stotinu zemalja na svetu, a u mnogima od njih kupcima je bitnije kako se automobil ponaša u svakodnevnoj vožnji po asfaltu, nego da li će moći da se prevezu preko debla koje im je preprečilo put kroz na šumskoj stazi.


002 20 jun jeepPokazalo se da su udružene snage stručnjaka iz FIAT-a i Jeep-a uspele da spoje naizgled nespojivo i stvore SUV sa odličnim voznim osobinama po asfaltu i dobrim terenskim mogućnostima.

Ipak, verujemo da većinu naših kupaca ipak više zanima kako se auto ponaša na asfaltu.

Dobra vest je da je u svakodnevnoj vožnji odličan. Skoro kao da nije SUV - karoserija ima vrlo malo pomeranja i naginjanja u krivini.

Auto je dobro izbalansiran ima prijatan odziv na upravljač i uliva sigurnost u krivinama.

Takođe, komfor je vrlo dobar. Većina neravnina se ne oseća, a buka motora i vetra, u kabini je svedena na minimum.

Jeep Renegade dugačak je oko 4,2 metra i spada u kategoriju malih SUV vozila, gde se nalaze još i Opel Mokka, Nissan Juke, Škoda Yeti, MINI Countryman...

Nije teško zaključiti da se po dizajnu i robusnosti bitno razlikuje od njih, što će mu obezbediti dodatni krug kupaca.

Od predstavnika kompanije Jeep saznali smo da pored ljudi koji su tradicionalno okrenuti ka njihovom brendu žele da privuku i značajan procenat kupaca drugih proizvođača.

Tu su pre svega oni koji traže automobil premijum brenda, kao i one kojima je bitan dizajn i poruka koju ostavljaju svojim autom.

Renegade je napravljen na FIAT Chrysler platformi na kojoj je nastao i "naš" FIAT 500L.

003 20 jun jeepNaravno, za ovu namenu je bitno izmenjena, pre svega kako bi pružila krutost neophodnu u ektremnim terenskim zadacima.

Nije samo dodat tunel za kardansku osovinu, već je promenjen i sistem oslanjanja točkova.

Kao što smo već napomenuli, imperativ stavljen pred konstruktore bile su dobre terenske mogučnosti, a jedan od osnovnih načina da se one postignu je dugačak hod točkova.

On je postignut ugradnjom "mekferson" sistema vođenja zadnjih točkova.

Sa hodom točkova od 170 mm napred i 210 milimetara pozadi, obezbeđena je odlična trakcija i na najgrubljim terenima.

Ljubiteljima Jeep vozila i njihove reputacije "surovih" i "sirovih" terenaca, namenjena je posebna "trejlhok" varijanta koja ima 15 milimetara veći klirens i još dužu putanju točkova.

Zahvaljujući kratkom međuosovinskom rastojanju, ali i kratkim prepustima napred i pozadi, Renegade već i u osnovnoj verziji može da savlada ulazne i silazne uglove kao retko koji SUV.

Već smo napomenuli da je mali Jeep zamišljen kao globalni model. Kako bi zadovoljili želje i potrebe širokog kruga kupaca, konstruktori su ponudili nekoliko različitih varijanti automobila, verzija pogona, menjača i motora.

Za početak, tu je varijanta sa pogonom samo na prednje točkove, namenjena ljudima koji automobil pretežno koriste po asfaltu.

Tu je i klasičan sistem prenosa snage na sva 4 točka, nazvan "aktiv drajv" (Active Drive).

010 20 jun jeepTo je u potpunosti automatizovani uređaj koji u normalnim uslovima vožnje, kada je omogućen siguran kontakt točkova sa podlogom, u potpunosti isključuje kardansku osovinu i pogon zadnjih točkova, čime se bitno umanjuje potrošnja goriva.

U trenutku kada računar detektuje proklizavanje prednjih točkova, automatski prebacuje deo obrtnog momenta na zadnju osovinu, u optimalnom odnosu kako bi obezbedio maksimalnu stabilnost.

Za "trejlhok" je razvijen sistem za prenos snage "aktiv drajv lou" koji ima dodatni reduktor. Sa prenosnim odnosom od 20:1 ovaj sistem omogućuje automobilu zaista impresivne vozne osobine van asfalta.

Osim redukcije, Renegade poseduje i elektronski sistem za kontrolu brzine prilikom silaska niz strme padine.

Pored ovoga, "trejlhok" poseduje još i specijalna ojačanja karoserije, jaku kuku za vuču i pnumatike za sva godišnja doba.

Široka je i paleta motora koji se ugrađuju u Jeep Renegade.

Osnovni motor je benzinac od 1.6 litara, koji je povezan sa petostepenim manuelnim menjačem.

Sledi turbo benzinac zapremine 1.4 litra snage 140 i 170 "konja". Slabiji dolazi sa šestostepenim manuelnim, ili robotizovanim menjačem sa dva kvačila, dok jači dolazi uz devetostepeni automatik.

Manji turbo dizel ima zapreminu od 1.6 litara i snagu od 120 KS. Uz ovaj motor se isporučuje šestostepeni manuelni menjač.

Na kraju, tu je dvolitarski turbodizel u verzijama sa 140 i 170 "konja" koji može da bude uparen sa šestostepenim ručnim, ili devetostepenim automatskim menjačem.

005 20 jun jeepKupci mogu da biraju između četiri nivoa opreme, "sport", "longitjud", "limitid" i "trejlhok".

Već osnovna verzija je bogato opremljena, a fabrika ističe da je kupcima dostupno preko 60 uređaja za aktivnu i pasivnu bezbednost.

Kako je Renegade prevashodno "lajfstajl" auto, lista dodatne opreme je vrlo dugačka kako bi svako mogao da presonalizuje Jeep po svom ukusu.

Pored atraktivne opreme poput premijum audio uređaja i panoramskog krova, tu je i veliki broj kombinacija boja kabine i dezena materijala.

Renegade je prvi Jeep koji će se za sva svetska tržišta praviti van teritorije SAD. Konkretno, proizvodiće se u Italiji u gradu Melfi.

Cena za tržište Srbije još uvek nije objavljena, ali smo na promociji saznali da će se na tržištu EU cena osnovnog modela kretati oko 20 hiljada evra.